HomeEducacióEl Campus Terres de l’Ebre atorga els Premis Gerard Vergés als millors...

El Campus Terres de l’Ebre atorga els Premis Gerard Vergés als millors treballs de recerca i síntesi de secundària

Ahir, 9 de juliol, es van lliurar els Premis Gerard Vergés del Campus Terres de l’Ebre de la Universitat Rovira i Virgili (URV) als Treballs de Recerca de Batxillerat i Treballs de Síntesi de Cicles Formatius de Grau Superior del curs 2024-25, elaborats per alumnes de les comarques de l’Ebre. Els premis, convocats pel Campus Terres de l’Ebre de la Universitat Rovira i Virgili, amb la col·laboració econòmica de l’Ajuntament de Tortosa, van guardonar en aquesta edició quatre treballs.

En la categoria temàtica de Ciències de la Salut, el treball LLIGAMS, Projecte de desenvolupament rural de la Terra Alta ha estat el guardonat. L’alumna Sara Burgueño Pedrola, de l’Institut de l’Ebre, ha elaborat una proposta per ajudar la cooperativa agrícola de la Fatarella a envasar i comercialitzar directament els seus propis fruits secs. El treball descriu els requisits tècnics i legals per obtenir el registre sanitari, amb l’objectiu d’evitar l’externalització, generar llocs de treball i contribuir a frenar el despoblament rural.

En la categoria de Ciències de la Salut, el treball LLIGAMS, Projecte de desenvolupament rural de la Terra Alta, de Sara Burgueño Pedrola de l’Institut de l’Ebre, ha estat el guardonat.

Quant a l’àmbit de Ciències de l’Educació, el guardó ha estat per a El desafiament invisible de l’esport, de Josep Casanova Morales, de l’Institut de Deltebre. L’estudi analitza com la motivació influeix en el rendiment esportiu i el paper clau que hi juga la figura de l’entrenador. El treball combina anàlisi teòrica, experiències personals, entrevistes i un experiment pràctic amb joves esportistes per demostrar que un bon lideratge pot ser decisiu per desbloquejar el potencial d’un atleta i afavorir el seu creixement emocional i esportiu.

En l’àmbit de Ciències de l’Educació el guardó ha estat per a El desafiament invisible de l’esport, de Josep Casanova Morales, de l’Institut de Deltebre.

El premi en l’àmbit temàtic de Ciències Socials ha estat per al treball Moda en 3D: Una nova era entre disseny i tecnologia, de Mireia Ibañez Canalda, de l’Institut Roquetes. Aquesta recerca investiga l’aplicació de la impressió 3D en el món de la moda, analitzant com aquesta tecnologia pot transformar el disseny tèxtil tradicional. A partir d’una recerca teòrica i de proves pràctiques amb diferents materials, l’autora explora les possibilitats i límits tècnics i creatius de la moda impresa en 3D, així com la seva sostenibilitat i viabilitat en el futur de la indústria.

El premi en l’àmbit temàtic de Ciències Socials ha estat per al treball Moda en 3D: Una nova era entre disseny i tecnologia, de Mireia Ibañez Canalda, de l’Institut Roquetes.

En aquesta edició, el jurat ha decidit lliurar un segon premi en la categoria de Ciències Socials al treball Construint ponts entre cultures. Immigració magrebina i la seva complicitat al seu lloc d’acollida, de Samira Belkaid Benhaddi, de l’Institut de Deltebre. La recerca analitza la realitat de la immigració magribina a Catalunya a través d’enquestes i entrevistes, i aborda qüestions com la llengua, la religió, l’educació i el gènere. Posa en relleu la importància de construir vincles d’entesa i respecte mutu entre la comunitat d’acollida i la població migrada.

El segon premi en la categoria de Ciències Socials ha estat per al treball Construint ponts entre cultures. Immigració magrebina i la seva complicitat al seu lloc d’acollida, de Samira Belkaid Benhaddi, de l’Institut de Deltebre.

Els premis consisteixen en quatre ajuts de 1.000 € en la matrícula del primer curs a algun dels ensenyaments que s’imparteixen al campus (Educació Infantil, Educació Primària, Administració i Direcció d’Empreses, Infermeria, i els dobles graus d’Educació Infantil i Educació Primària i Administració i Direcció d’Empreses i de Màrqueting), per al curs acadèmic 2025-26.

El lliurament de premis va estar presidit per Xavier Farré, director del Campus Terres de l’Ebre; Joan Antoni Ferreres, coordinador de Formació d’Adults i Qualitat dels Serveis Territorials d’Educació a les Terres de l’Ebre, i Pilar Caballé, regidora d’Urbanisme i Promoció Econòmica de l’Ajuntament de Tortosa. Durant les intervencions, totes tres institucions van coincidir a posar en valor el talent i l’esforç de l’alumnat i el paper fonamental del professorat i les famílies en el procés formatiu.

En aquest sentit, el director del campus, Xavier Farré, va destacar que “en un moment en què tot està influït per la intel·ligència artificial generativa, aquests treballs encara conserven el valor del pensament crític i l’aportació personal”. Farré va reivindicar el paper dels tutors i tutores com a figures clau per a garantir la qualitat dels treballs i va subratllar el compromís del campus amb la formació integral dels estudiants: “No només volem formar bons professionals, sinó també acompanyar-vos en un moment clau del vostre creixement personal”.

Per la seva banda, Joan Antoni Ferreres va voler reconèixer l’esforç de tot l’alumnat participant, tot afirmant que “el sol fet d’arribar fins aquí ja és un premi”. També va valorar el recorregut que fan els estudiants dins el sistema educatiu, des de la primera infància fins al punt de poder defensar treballs amb rigor, anàlisi i capacitat d’expressió pròpia.

Finalment, Pilar Caballé va expressar l’agraïment de l’Ajuntament per poder formar part d’aquesta iniciativa i va felicitar l’alumnat premiat, els centres i les famílies. “Aquests treballs comparteixen una mirada crítica i compromesa amb el món que vivim”, ha dit, i ha remarcat la importància de continuar enfortint els vincles entre universitat, món educatiu i territori.

Redaccio
Redaccio
Periodistes
ARTICLES RELACIONATS

DEIXA UNA RESPOSTA

Introduïu el vostre comentari.
Introduïu aquí el vostre nom

Últimes notícies